Personal Training

Personal training: Veel spierpijn en discipline. Sixpack here we come!
Het is zover. Ook ik doe mee aan de hype die personal training heet…. Nooit gedacht dat ik dat ooit zou doen, mede ook vanwege het feit dat ik in de veronderstelling was dat dit alleen is weggelegd voor de rich and famous. Niets blijkt minder waar.

 

Mensen houden nu eenmaal meer van eten dan bewegen.

En ja…. Ik ben ook zo één. Hier is een simpele verklaring voor, want mensen zoeken van nature naar de gemakkelijkste weg. Eten is altijd voorhanden en kost weinig moeite (het is fun), bewegen (voor de meeste onder ons) kost veel meer moeite.
Vanuit mijn professionele kennis weet ik dat je niet kunt leven zonder gezonde voeding en dat bewegen belangrijk is voor ieder mens. Het heeft een groot effect. Niet alleen op je figuur, maar ook op je algehele balans, hormoonhuishouding en natuurlijk je conditie. Wat je eet heeft uiteindelijk de grootste invloed op je gezondheid, maar i.c.m. beweging versterkt het elkaar. Hoog tijd dus om mijn gezonde levensstijl te gaan aanvullen met het kweken van meer spieren.

Sixpack eat your heart out!
Voor de mensen die nog niet weten wie ik ben en wat ik doe is een kleine introductie wellicht handig. Ik ben Karin Prummel voedingsdeskundige bij Passie & Puur. Mijn leven en werk draait om eten. Gebaseerd op de smaakexplosies van de Italiaanse keuken. Pure, eerlijke en gezonde voeding zonder concessies te doen in smaak! Ik verzorg o.m. kookworkshops, gezondheidsreizen naar Italië, kook op diverse locaties, verzorg catering en speciale op maat gemaakte evenementen voor particulieren en bedrijven, ben co-auteur van het kookboek: natuurlijk samen koken en daarnaast begeleid ik mensen tijdens hun afvaltraject en of naar een gezondere leefstijl. Meer over mij, klik hier naar bio.
Nu ben ik sinds ik doe wat ik doe redelijk stabiel in gewicht, maar ik moet zeker blijven opletten. Een onregelmatig leven, weinig en éénzijdig (2x in de week hetzelfde rondje hardlopen) sporten gaat lange tijd goed, maar niet voor eeuwig. Tijd voor een drastische ommezwaai en de matig tot niet getrainde spieren maar eens lekker wakker schudden. Sixpack eat your heart out…..!

Hoe wat waar en waarom?
Goed, je bent zover en dan? Hoe zoek en vind je nu de personal trainer die bij je past? Voor mij was het belangrijkste een personal trainer te vinden in de buurt en het liefst in mijn eigen dorp Ermelo. Uren reizen voor een uurtje sporten was en is voor mij een volledige no go.
Daarna valt en staat alles samen met een gesprek, ontmoeting en doen.
Ik kwam uit bij Olav Pranger van Get Healthy. Een jonge gedreven ondernemer net als ik dus dat leek me goed! Ik belde, een intake volgde en een aantal trainingsweken zijn inmiddels geweest. Dat leverde veel spierpijn, want oei, oei, oei wat sputterden er veel spieren tegen waarvan ik het bestaan ECHT was vergeten.

Vanwaar mijn keuze voor een personal trainer en niet voor een reguliere sportschool? :

  • Na jarenlang sportschool ben ik sportschool moe geworden en de zogenaamde begeleiding is veelal belabberd. Bovendien ruikt het er nooit erg fris
  • Meer persoonlijke aandacht
  • Je boekt daardoor sneller resultaat
  • Een personal trainer is tegenwoordig betaalbaar, je hoeft daarvoor geen Kim Kardashian of Madonna meer te heten 😉
  • De welbekende stok achter de deur
  • Om motivatie weer terug te vinden in sport
  • Lichamelijke klachten waar uitgebreid rekening mee wordt gehouden
  • Als belangrijkste reden: om focus te houden en gemotiveerd te blijven

“Uber foodie”
Uiteraard heb ik voorafgaand een uitgebreid gesprek met Olav gehad aangaande mijn (beroepsmatige) visie op voeding. Ik kon me namelijk goed voorstellen dat dat voor hem ook best heel lastig kan zijn te werken met een “über foodie” als mijzelf….
Lijnen en calorieën tellen doe ik al jaren niet meer aan, een (binnenkort) sterk(er) lijf zal echt door bloed, zweet en tranen opnieuw back in shape gebracht moeten worden. No pain no gain!
Gelukkig durfde hij de uitdaging aan 🙂 .
We zijn beide mega gemotiveerd en zien vooral de bereidheid veel van elkaar te kunnen leren.
Met het volste vertrouwen gaan we dan ook de komende tijd flink aan de slag, met twee trainingen per week.
Ik hou jullie uiteraard op de hoogte van de ontwikkelingen.

Karin

default
Post Written by

0 Reacties