8 tips voor een platte buik

Het allerbelangrijkste om in een relatief korte tijd een platte buik te krijgen is uiteraard om gezond en vooral evenwichtig te eten. Natuurlijk hoort sporten daar ook bij om jestrakke_buik doel kracht bij te zetten. Als je gezond eet en daarnaast de juiste training volgt zal je merken dat je buikspieren snel sterker zullen worden met als uiteindelijke resultaat: een plattere buik.

Laten we samen eens gaan ontdekken hoe we dit vooral deze maand toch enigszins onder controle kunnen houden. Deze periode is een nachtmerrie voor velen van ons vrouwen, maar ook voor vele mannen. Een aantal tips die helpen.

1) Water

De absolute nummer 1 is het drinken van water. Veel water. Hoe lastig het voor vele mensen ook is, maar probeer tenminste 1 liter per dag te drinken. Alles wat je meer drinkt aan water is nog veel beter. Het reinigt en hydrateert het lichaam en voert afval en gifstoffen af.

2) Groene thee

Het tweede drankje is de alom bekende groene thee. Gebruik wel pure groene thee. Veel mensen ervaren het als een opgave om groene thee te drinken, maar het is juist dit drankje wat helpt buikvet te verbranden.

3) Melk

Verse zelfgemaakte amandelmelk, kokosmelk of zelfs geitenmelk kun je consumeren als verfrissend drankje met als extra voordeel dat het ons helpt om een platte buik perfect te houden.

4) Ontbijt

Een andere belangrijke tip voor het krijgen van een perfect lichaam is: sla nooit je ontbijt over.  Zorg dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag wordt. Zie het als de brandstof voor de rest van de dag. Een goed en stevig ontbijt zal ervoor zorgen dat je gedurende de dag minder last/trek krijgt in het alom bekende snaai werk.

5) Water met citroen

Drink direct na het opstaan een glas citroenwater of liever twee.  Bekijk de afbeelding waarom.water met citroen

6) Let op

Wil je van je buikvet af?, dan zul je goed moeten opletten wat je eet, maar je zult ook meer en of anders moeten gaan bewegen. Je kunt buikspieroefeningen doen tot je erbij neer valt, maar zolang je nog extra buikvet bij je draagt zal de zogenaamde sixpack niet zichtbaar worden. M.a.w. eet iets minder of eet bij voorkeur voedingsmiddelen die iets bijdragen aan je gezondheid. Alleen daardoor zal je al automatisch en zonder extra moeite gaan afvallen.

7) Realisme versus ideaalbeeld

Natuurlijk mag je een poster van Doutzen ophangen als motivatie, maar blijf wel realistisch. Je figuur is o.a. afhankelijk van je genen en niet voor iedereen is een figuur als de hare weggelegd. Gebruik dit echter NIET als een excuus om op te geven of te denken dat het voor jou een kansloze missie is en of een legitieme reden om door te gaan met snoepen en dus met groeien. Een gespierder lichaam en het creëren van een platte buik, kost tijd. Dit krijg je onmogelijk in een mum van tijd voor elkaar ook al belooft de commercie je anders. Hou dit in je achterhoofd, ben geduldig en werk je plan langzaam uit. Hou ook rekening met terugval en frustratie. Alleen tijd en vooral doorzettingsvermogen EN wilskracht zullen je uiteindelijk belonen.

8) Vermijd

Als laatste: vermijd koolzuurhoudende frisdranken. Alle! Dus ook de light varianten. Alcohol en beperk het drinken van koffie tot maximaal drie kopjes per dag.

Bonustip: Minder trek in tussendoortjes

Een aantal voorbeelden van voedingsmiddelen die kunnen helpen om gezond te eten en die ervoor zorgen dat je minder trek hebt in slechte tussendoortjes, snacks en of fastfood. Probeer eens een havermoutontbijt met verse vruchten, bonen, komkommers, amandelen, kokosolie, tomaten, bananen, een eitje en drink vooral veel water en groene thee.

Succes.

Karin
 

Kom je er zelf niet uit?, heb je hulp nodig en wil je meer weten? Neem gerust contact met me op. Het is makkelijker dan je voor mogelijk zult houden.

default
Post Written by

0 Reacties